/ Gravid med Leia /

Underbart att vara gravid...eller?

Även om jag tycker om att vara hemma och ta det lugnt när jag är ledig så kan jag verkligen sakna att gå ut och roa mig ibland. Jag menar nu har man ju inte druckit öl sen i februari...har nog aldrig varit nykter så länge förut. Är ju inte direkt som att man sitter hemma och suktar efter alkohol men det är ju inte riktigt samma sak att gå ut med kompisar och vara ensam nykter, efter några timmar när alla börjar se lite dimmiga ut i ögonen och inte riktigt resonerar lika logiskt som annars börjar det liksom bli dags att dra sig hemåt. Att beställa "en till läsk/vatten" känns inte heller så jäkla festligt, eller att vara ute över huvud taget bland alla uppsnofsade partyprissar när man själv vaggar runt som en anka i bekväma bomullsleggings och platta skor.
 
Det är ju inte precis samma sak att klä upp sig och känna sig fin nu för tiden heller när allt man får på sig är allmänt stora mjukisbyxor och långa tröjor...oerhört smickrande. Fina skor kan man också glömma, antingen är de för små eller för svåra att trixa på sig och höga klackar är liksom inget alternativ över huvud taget. Allt ska bara vara bekvämt nu...annars kan man lika gärna låta bli. Att klä upp sig nu så här i slutet av graviditeten betyder ungefär att ta på sig bh när man ska till affären...glammigt värre.
 
Missförstå mig rätt...jag älskar min mage och det lilla livet som bökar runt där inne..men jag tror jag börjar komma till det stadiet då man hellre vill ha den lilla på utsidan och sin egen kropp tillbaka. Är trött på att bara vara ett hus åt någon nu. Jag förstår såklart att jag inte kommer vara ute och flänga på samma sätt som förr när den lilla väl kommit ut heller men jag får åtminstone ha min kropp för mig själv...bortsett från ammning då.
 
Jag vill definitivt inte vara ute och festa varje helg utan kommer antagligen fortfarande uppskatta att få vara hemma och ta det lugnt med min nya lilla familj, men det skulle inte vara helt fel att kunna komma iväg nån gång ibland och släppa loss lite.
 
Nej nu ska jag återigen pösa ner mig i soffan och kolla på lite film....
 
Bild från "back in the days" med finaste tjejerna (som jag för övrigt ska träffa nästa vecka...yay!)
#1 / / • Amanda •:

Hahah Underbart inlägg att läsa :D och förstår hur du menar inte alls samma sak längre.

Svar: Nej inte direkt...men snart är man tillbaka :)
Malin Lind

#2 / / mathilda:

min första reaktion när jag såg fotot....varför har theresa två öl i handen...det var märkligt ;)

Svar: hon var väl extra törstig då... . :D
Malin Lind