/ Film & Serier / Leia 0-3 månader /

Förkylning och snöstorm

Jaha då har man åkt på en äcklig jäkla förkylning också...gör inget annat än går runt och snorar och nyser just nu...vore väl ett under om inte den minsta i familjen också blir smittad. För övrigt så sover den minsta än, vi har varit uppe och nattsuddat hon och jag i vanlig ordning så hon är nog trött. Efter att jag bytt blöja mitt i natten och sedan matat så ville hon ändå inte sluta skrika så jag trodde hon hade ont i magen eftersom hon inte bajsat på ett tag. Efter lite mer än en timme upptäckte jag dock att hennes lilltå hade fastnat i en tråd i pyjamasen och efter att jag klippt av tråden blev hon nöjd på en gång...då känner man sig verkligen som "mamma of the year". Efter det satt hon i mitt knä och plirade med ögonen och jollrade och var allmänt söt medan vi kollade på de nattliga avsnitten av "SATC", sedan somnade vi väl ordentligt vid sextiden på morgonen. Det var ändå inte speciellt jobbigt att vara uppe inatt på nåt vis...inte som i början i alla fall, tror jag vant mig...det enda som var jobbigt var förkylningen.
 
Nu har jag precis tjyvstartat och hängt upp min nya gigantiska julstjärna, det saknas dock en skarvsladd så den går inte att tända än. Tänkte att det kunde passa bra nu när vi inväntar den omtalade snöstormen som skulle komma idag, erfarenheten säger dock att de små fjun som stillsamt faller just nu likväl kan vara stormens klimax...jag väntar med spänning.
 
Blir hur som helst en innedag för mig idag så jag kan glo på lite serier och kurera mig, vi kollade igenom säsong två av "the office" igår så man kan ju alltid fortsätta med ett sånt maraton idag...och senare ikväll blir det "sons of anarchy" näst sista avsnittet på säsongen så nu är det spännande.
 
 
#1 / / Lovisa:

Herregud vad jobbigt att vara vaken fram till 06 på morgonen.. Shit alltså, ska nog inte klaga ändå känner jag ;) Du är ju värsta superkvinnan, jag hade fått använda tändstickor för att hålla upp ögonen.. Drygt som fan med förkylning också, hoppas du blir frisk snabbt! Julmys och kurera dig hårt nu :)

Svar: Ja men eller hur...och värre blev det när hon körde favorit i repris inatt...snart kommer jag somna stående. Där fick man för att graviditeten och förlossningen gick så enkelt..haha. Jaja...ska väl blir bättre så småningom...måste intala mig det i alla fall. Hoppas eran lilla myra sköter sig bättre...kraam!
Malin Lind