/ Gravid med Leia /

Stiltje...

BF+2 idag...hade liksom börjat få upp mina förhoppningar lite eftersom jag haft förvärkar (ganska snälla men ändå) först i förrgår kväll och sen igår kväll med ökad styrka...och detta är inget som jag känt tidigare i graviditeten med relativt kraftiga sammandragningar och en känsla av magknip i nedre buken i samband med detta. Samtidigt som jag hade dessa förvärkar så var bebis var heeelt skogstokig i magen vilket gjorde riktigt ont och med detta även grymma ilningar nedåt konstant så jag var ett tag helt säker på att den lilla skulle gräva hål på hinnorna och vattnet skulle gå.
 
Idag hade jag således nästan förväntat mig att intensiteten på sammandragningarna skulle komma igång med ytterligare styrka men då är det helt dött istället...eller ja bebisen rör sig ju men inte värre än vanligt och idag har jag väl haft kanske fem sammandragningar totalt som inte alls gjort ont jämfört med igår då de kom väldigt ofta och var lite halvjobbiga.
 
Nåväl...imorgon har vi planerat att åka från stan under dagen så då kanske det drar igång igen bara för att...men spännande är det...
#1 / / helena g:

Väntar och längtar

#2 / / Lovisa:

Åh, gummsan då.. Faan jag som var helt säker på att det dragit igång igår, har kollat din blogg typ hundra gånger idag och när du inte skrev nåt inlägg blev jag alldeles pirrig, haha :) Men dessa förvärkar är säkert ett gott tecken att det snart kommer hända nåt, eftersom du inte haft det tidigare liksom.. Det här är så himla spännande, hur ska det bli när det är dags för MIG? xD Känns ju redan som julafton typ, haha.. Jag röstar för att det drar igång inatt ;) Kraam!

Svar: Ja men det är ju så tråkigt att skriva när det aldrig händer nåt, men jag hoppas det drar igång snart för David blir bara mer nervös ju längre det dröjer. Men jag ska försöka höra av mig om jag åker in...hoppas det blir senast nästa vecka i alla fall...kram!
Malin Lind