/ Leia 0-3 månader /

Snor pt 2

Ja då har vi överlevt den första snornatten då, som jag misstänkte så blev det svårt med sömnen. Hon sover inte mer än 2-3 timmar dagtid numera min lilla tjej så hon var ju supertrött som vanligt vid sju på kvällen, tyckte så himla synd om henne när hon trots massa gäspningar och ögongnugg inte alls fick sova bra. Hon somnade i sängen några gånger och sov där nån halvtimme åt gången men låg mest och vred och vände på sig samtidigt som det bubblade på i lillnäsan. Efter ett tag fick hon hoppa ner i bärsjalen istället och somnade där strax efter midnatt, sen satt jag i soffan med sötnosen på magen och kollade på skräpserier på netflix i ett par timmar. När snäckan vaknade vid två igen så var hon supersnorig men lika glad för det och fick till några glädjetjut när katterna spatserade förbi.
 
Efter lite käk, blöjbyte och nässköljning så somnade hon dock i sin egen säng strax efter tre på morgonen, själv slocknade jag i våran säng bredvid strax efteråt fullt påklädd och med bärsjalen på. Efter detta vaknade inte lillsnäckan förrän sju på morgonen då tjockkatten väckte henne i vanlig ordning genom att försöka gräva sig genom sovrumsdörren.
 
Efter en hel del torkande, nässköljande och snorsugande så HATAR Leia nu när man tar på hennes näsa och ligger mest och ålar i famnen tills hon nästan ramlar i golvet. Som tur är så låter det helt okej så länge hon får sitta upprätt i famnen. Det som dock varit mest effektivt är ändå att skölja näsan med koksaltlösning, då blir snoret så tunt att det följer med ut när hon andas/nyser eller så rinner det ut av sig självt.
 
Jag måste erkänna att det förmodligen är jobbigare för mig än vad det är för Leia med förkylning, man sitter ju såklart och hetsgooglar om rs-virus och lyssnar om hon fortfarande andas varje kvart, medan hon är lika glad som vanligt. Men jag är glad att hon klarade sig så här länge i alla fall och inte blev smittad av oss i December när jag var vrålförkyld i flera veckor. Antar att det är så här det kommer vara nu resten av livet, man slutar aldrig oroa sig vad det än gäller när det handlar om sin lilla bebis.
 
Nu är det i alla fall äntligen fredag och pappan har helg om några timmar, håller tummarna att den här natten blir bättre så man slipper vara en lördagszombie också och att min lilla skatt blir frisk fort.
#1 / / Anneli:

Ja usch ingen roligt när den lilla är förkyld. Jag o sambon blev sjuka vid nyår och smittade tyvärr ner lillan som blev lite snorig. Som tur är ingen mer än så! Och häromveckan blev hon snorig igen, under en veckas tid va snorsugen o näsdroppar våra bästa vänner. Som tur är ingen feber eller annat dock så tycker i det hela vi klarat oss bra. Men man blir ju lite nojig så mkt som det pratas om rs-virus osv.

Svar: Ja våran tjej har också klarat sig från feber, än så länge är hon bara snorig och lika glad som vanligt, tyvärr så har hon börjat hata snorsugen och saltlösningen, får inte ens torka näsan utan att det blir skrik och grin, lilla snorisen!
Malin Lind