/ Leia 3-6 månader /

Sooool!

Det är helt otroligt vad mycket bättre allt känns när man får lite sol och värme i ansiktet efter en låååång, kall och snöig vinter. Det var nästan som att jag ville skutta fram på barnvagnspromenaden och sjunga högt samtidigt, jag behärskade mig dock och gick normalt förutom när jag fick skutta mellan alla gigantiska vatten/slaskpölar. Det var till och med så varmt att jag var tvungen att ta av mig jackan efter att ha gått ett tag, synd bara att det snart blir kallt igen, det är ju trots allt en hel vintermånad kvar.
 
Vi har även varit på föräldraträff idag och pratat om matstart för bebisar, och då fick föräldrarna smaka puré(!?!!) Leia ligger dock långt före BVC-tanten och började med mat för flera veckor sedan trots att bebisarna enligt tanten endast skulle få smaka pytteliiite från fingret ibland. Idag blev det till exempel sötpotatis och majs till lunch, sen delade vi på en banan till efterrätt. Vi fyller dock fortfarande på med ersättning efter varje mål men det brukar inte gå ner så mycket. Det kändes tyvärr inte som att man fick veta mer än man redan visste på denna matinformationsträff som med det mesta, men det var roligt att träffa gänget som vanligt och verkligen skönt att få komma ut lite efter förkylningsisoleringen.
 
Nu blir det käk, tvättstugan och mästerkocken!
 
#1 / / mathilda:

Nej mars är en vårmånad!!! Det har Cs mamma lärt mig idag...hon är lärare och jag väljer att lyssna på sånt som låter så mkt bättre. :-)
Kramar

Svar: Härligt! Då kör vi på det, vår på fredag...yay!
Malin Lind