/ Leia 3-6 månader /

Gröt är gott!

Tidigare idag när Leia satt i mitt knä medan jag åt lunch så var hon otroligt intresserad av min min mat, hon tog även tag i gaffeln och stoppade in den i sin egen mun, jag tog det som ett tecken på att det var dags att börja med nåt annat i matväg än mjölk för den lilla.
 
Sagt och gjort när det var dags för eftermiddagsmålet fick det bli grötpremiär, tidigare har hon fått smaka lite banan och avokado och då tittat på mig med en min som om jag försökt förgifta henne, gröten genererade dock ingen äckelmin utan snarare såg hon ut att gilla det och fortsatte gapa efter skeden. Efter några tuggor tyckte hon dock att det var otroligt retsamt att det gick så långsamt att äta jämfört med mjölk och det hela slutade med skrik. Då fick hon sin mjölk istället och efter det några skedar gröt till.
 
Uppdrag gröt fortsätter imorgon...