/

Finväder och folköl

Igår startades dagen så här...
 
 
Och avslutades så här...
 
 
Är ju skönt att man fortfarande blir ihågkommen när det vankas fest, en liten skara var vi bestående av kollegor från min avdelning som träffades för lite pizza och mingel. Blev lite som tonåren all over again när jag på vägen dit i all hast köpte med mig ett sexpack härligt rumstempererade folkisar som fick skumpa runt i cykelkorgen innan det var dags att smaka. Eftersom mina alkoholsmaklökar inte fått smaka så mycket alls sista ett och ett halvt året så fick jag dock endast i mig knappt en öl. Men det var riktigt trevligt att få träffa vännerna och snacka lite skit. Man märker dock att man lever i en bubbla när man träffar andra då man inte riktigt hänger med i snacket längre. Tyvärr fick det bli tidig hemgång för mig eftersom det är mitt i veckan och smulan ska upp tidigt dagen efter. Hon var dock otroligt snäll och sov till strax före sju, synd bara att mongokatten väckte oss både klockan fem och sex.
 
Nu ska jag försöka springa lite i tvättstugan i sällskap av barnet...