/ Leia 9-12 månader /

Aptiten

Man kan ju säga som så att aptiten varierar hos det lilla barnet men mest verkar det som att maten liksom är ointressant. Välling och ersättning går oftast ner samt ärtor och smörgåsrån men sen räcker det tydligen med variation. Det spelar ingen roll hur mycket jag anstränger mig att laga god mat, igår försökte jag mig på nån form av kycklinggryta med ugnsrostad paprika, lättbrynt charlottenlök och grädde bland annat, jag tillsatte till och med en gnutta kycklingbuljong för att förhöja smaken. Skitäckligt tyckte barnet och svalde kanske två skedar på sin höjd.
 
Idag på morgonen serverades kärleksfullt micrad havregrynsgröt, HEMLAGAT äppelmos med kanel (och lite socker) och en skvätt mjölk till det, på sidan av en smörgås med messmör. Jag kan säga att det hela slutade med att den redan övergödda katten fick slicka pålägget av smörgåsen som slängdes på golvet i delar och gröten hamnade mestadels i haklappen.
 
Jag skyller på att det är förkylt nu igen och att fler tänder är på väg upp...frågan är bara hur man kan orka hålla igång på det där sättet utan att äta ordentligt? Det lustiga är dock att när hon själv får tag på en liten kastrull och en slev så kan hon går runt och röra och smaka och mmma hur länge som helst så nån gång måste hon väl ha fått mat som hon förknippar med nåt positivt.
 
 
 
 
Hoppas maten smulan själv lagar blir godare...