/

Datasnillet in action

Jag har väl aldrig direkt kunnat skryta med mina datorskills, eller kanske beror det mer på själva bristen av intresse för denna nymodighet. Däremot har jag snarare försökt undvika datorrelaterade saker som kräver mer omfattande kunskaper än vad som behövs för slösurfande i möjligaste mån. Jag har ingen ro till att sätta mig in i teknikens värld utan ser mig själv som mer utav en "trial and error" typ av personlighet (vilket jag inser kan låta aningens obehagligt med tanke på mitt yrkesval) och lär mig gärna av mina misstag eller samtidigt som jag "gör".
 
Idag fick jag erfara baksidan av att vara tekniskt handikappad när jag lite snabbt skulle fixa ett skrivarprogram till datorn men fastnar ungefär halvvägs då jag klickat ja till ungefär fem olika avsnitt med lång text som jag inte fattar VEM?! som orkar läsa. Här lämnar jag över problemet till datornörden i familjen då jag känner att jag kanske tagit mig vatten över huvudet...förmodligen redan genom att äga en dator. 
 
Klickeliklick...
 
Felsökningen visade 954, alltså niohundrafemtiofyra! virus...
 
Men jag är nog bra på nåt annat...så jag fortsätter att tycka illa om datorer!
#1 / / helena Greppe:

Vilken tur att du har en David som är superbra på datorer!