/ Gravid med Elliot /

Hej vecka 20!

Eller mer exakt 19+3 idag, jag fattar inte hur magen kan ha börjat växa så jäkla snabbt sista veckorna, tycker redan det börjar känns tungt emellanåt, var ska det här sluta? Värst hittills är nog ändå att jag fått tillbaka mina myrkrypningar i benen som vid förra graviditeten. Så fort jag börjar bli lite trött på kvällen så kryper det som bara den och det enda som hjälper är att gå och lägga sig, ingen idé att kämpa emot. Det tråkiga är att jag mer eller mindre deckar i soffan vid åtta-snåret på kvällen, speciellt om jag jobbat på dagen, försökte se en film igår men det var ju helt omöjligt.
 
Jag känner också att det börjar bli jobbigt att åla sig i och ur tajta kläder, även om det är gravidjeans. Har därför inhandlat ett par fladderbyxor vilket är helt awesome, skönt att det är sommar snart så man kan satsa på lite klännigar också. Jag orkar verkligen inte bry mig om att gå upp i vikt och att kläderna inte passar längre, bättre att köpa nya.
 
Det bästa är att dock att jag känner lillebror flera gånger om dagen, faktum är att han sparkar just nu.
Det näst bästa är att vi fått dagisplatsen vi önskat...yay! Från och med slutet av augusti kan vi alltså droppa av smulan sisådär 50 meter från våran port istället för cirka 5000 meter som vi har till dagis nu. Jag gissar att det kommer underlätta något otroligt sen när lillebror kommit ut.
 


#1 / / Lovisa:

Men åååh! Du är så fin så fin! <3 I sommar ska vi hänga!! Har du fått något datum så du kan börja räkna ner än? ;) Måste ju komma och hälsa på er snart, hallå vart tar tiden vägen?? Puss!

Svar: 19:e september är det beräknat, så förhoppningsvis kommer jag bara behöva hoppa in en vecka och jobba i sommar, går på semester i mitten av juni, ska bli underbart!
Malin Lind

#2 / / Mathilda:

Ja men oj vad magen växer :) vad härligt. ..du är så himla fin!

#3 / / Helena greppe:

Han växer och frodas lillebror, så härligt att se!