/

Midsommardagen

God morgon alla midsommarfirare! Hoppas ni hade en härlig midsommar, våran var inte heller så pjåkig under omständigheterna. Trots allt hostande, snorande och snörvlande så hade vi en ganska skön dag med vår lilla familj och käkade även lite sill och ägghalvor medan smulan åt en halv korvskiva och sedan övergick till att "sela" på sin ipad. Hennes två favvoaktiviteter vid sjukdom just nu är att "sela" och "åla" så nu har vi en snortäckt ipad och fina tuschmålningar pryder ett och annat skåp/stol/golv. Midsommarkvällen spenaderades i soffan med marängsviss farmför en skräckfilm, så sämre kunde man ju haft det.
 
Idag däremot skulle man nästan kunnat tro att jag varit på nån livligare skiva under gårdagen då jag vaknade upp med alldeles för lite sömn i bagaget och en whiskeyröst som heter duga. Men nu tar vi nya tag, det är svinkallt ute men solen skiner i alla fall. Nu ska jag ta tag i dekoration av smörgåstårtan jag förberedde igår, finns ju ingen anledning att snåla in på den goda maten bara för att vi är lite sjuka, vi måste ju få fira in semestern liksom. Innan dess ska vi dock äta lite sommarfrukost, finns få saker jag förknippar så mycket med min pappa som nyrensade jordgubbar med mjölk till frukost, helst alla sommarens dagar om pappa fick bestämma.
 


 
#1 / / helena greppe:

Hej kämpe, Du gör ett jättebra jobb! Snart väntar bättre dagar/Styrkekramar från Mamma Helena