/

Semestervecka nr 2

Semesterns andra vecka har snart passerat och vi börjar äntligen se ljuset i tunneln av streptokocker, virus och snor. Jag skulle nog klassa oss som semifriska nu, smulans penicillinkur tog slut idag (ja vi blev tvugna att behandla till slut pga återkommande feber) och vi har vågat oss ut ur lägenheten. Igår blev det ett besök till Furuviksparken där vi spatserade runt bland chimpanser, kameler och lemurer bland annat och det som fascinerade smulan mest av allt var en röd pelargon, jaja, så länge alla har haft roligt så är väl allt bra.
 
Idag däremot var vi lite trötta efter att NÅGON gjort morgon klockan 04:00 så vi höll oss i hemstaden och tog med oss cyklarna och en engångsgrill ut till närmaste friluftsområde, lägligt nog sken solen och det blev en riktigt skön eftermiddag i skogen. Skönt att se smulan roa sig med nåt otekniskt nu när vi varit instängda så länge. Senaste veckan har hon mest varavat mellan ipaden, min laptop och tv:n och det skäms vi inte ens för, jag skulle snarare säga att det är tekniken (och teletubbies) som gjort att vi klarat oss igenom sjukdomsveckan. Jag har verkligen aldrig förstått vitsen med teletubbies förrän nu, men de där obehagliga små björnarna? är det enda sättet att få nånting gjort här hemma plus att hon äter så mycket bättre när hon får titta på sitt favvoprogram samtidigt. Samtidigt är det bra skönt att vi nu kan komma ut och få lite frisk luft och göra lite utomhusaktiviteter istället.
 
Trots att semestern mest regnat bort så gör det inte mig så mycket, dels så ska jag ju vara hemma hela augusti också och dels så blir det lite väl jobbigt med gassande sol när man går runt med en ständigt växande gravidhydda. Jag känner mig grymt tung nu och längtar verkligen tills att lillebror ska komma ut, nu i vecka 28 är magen ungefär lika stor som den var i typ vecka 35 med smulan, jag fattar inte att det kan vara sån skillnad. Ska bli spännande att se hur det går att jobba sista vecka jag har kvar sen i juli, det lär ju inte gå fort i alla fall.
 
Nåt annat positivt med regniga, kalla sommarkvällar är att man kan dra ner persiennerna, låtsas att det är höst och dricka te och titta på serier varje kväll utan dåligt samvete eller att behöva vara avundsjuk på de som sitter på uteserveringar och glassar sig. Vi är lite sena på bollen här men vi har precis påbörjat "Game of thrones" så nu är vi sysselsatta några kvällar till. Sen kan vi dra ut och bada lagom till att smulans öra har läkt och sommaren kommit tillbaka om en vecka eller två, men fram tills dess så hittar ni oss framför tv:n om kvällarna.
 
 
 
 
Från iPad-missbruk till banangrillning