/

Våran lördag

Jag kan ju inte direkt påstå att jag lämgtar mindre efter sommaren efter gårdagen, herregud så underbart det var med riktig värme bara sådär. Varken vuxna eller barn behövde ytterkläder. Jag och barnet spenderade dagen hos mormorn där smulan sedan fick stanna kvar över natten.
 
Under dagen hanns det även med ett besök hos pappa, han är begravd på en liten äldre kyrkogård som ligger alldeles intill en mindre sjö där det släpps i mycket ädelfisk och idag var det fullt med fiskare runt vattenbrynet som drog upp fisk efter fisk medan vi satt och tänkte på gamla minnen från just den platsen. Jag och min bror är under några år nämligen uppväxta i byn som kyrkogården hör till och vi har massor av minnen från platser i närheten och av pappa just därifrån så det känns både fint och ledsamt att sitta där. Just igår tänkte jag mest på alla liknande fina vår- och sommardagar som vi själva spenderat med pappa ute på fiskeäventyr, bland annat från just den platsen. Till exempel alla tidigar sommarmornar som vi stått där och håvat kvidd som bete inför kvällens kommande aborrfiske eller när vi snorklat efter fiskedrag som blivit kvar efter gamla bottennapp (obs det är ingen badsjö). Hur som helst så är det en väldigt rofylld plats att kunna komma till och minnas.
 
Under eftermiddagen var jag hemma i Gävle igen och jag och David passade på att gå ut på stan och käka lite god mat för att sedan gå hem och somna tidigt i soffan och nu sitter jag här med typ tio timmars sömn i bagaget. Det är verkligen uppskattat när vi får lite tid för oss själva och vi hade verkligen en supermysig kväll, men idag ska det blir skönt att få hämta hem vårat lilla energiknippe igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 / / helena Greppe:

Det är så sorgligt att han inte finns mera, och så fint att du skriver om de fina stunder - jag delar flera av de minnena med er. Glöm inte bort att minnas kära dotter! Tack för en härlig dag/ kramkram mamma

#2 / / Lovisa:

Vad skönt att ha ett sånt ställe att åka till ändå. Kram gumman! <3

#3 / / Matilda:

Så vackra minnen du delar med dig av <3
Kram