/ Träning och mammakroppen /

Vadå komma i form?

Jag fattar verkligen inte det här med att ha så bråttom att gå ner i vikt efter en graviditet. Alltså jag förstår ju såklart varför man vill det men jag förstår däremot inte vem som över huvud taget pallar att tänka på sånt på en gång. Vad är det i så fall för supermänniskor? Visst, kändisar och kungligheter med personliga, tränare, personliga kockar, barnpassning etc...men vanliga dödliga? Själv har jag liksom fullt upp med att orka ta mig till affären när mjölken är slut. Det sista jag vill just nu är att gå dagliga långpromenader i pissregn och snålblåst. Mitt fokus nu de första månaderna med ny bebis ligger istället (precis som sist) först och främst på att ta mig ut på andra sidan med större delen av min mentala hälsa i behåll. Om det uppdraget kräver choklad varje dag så blir det choklad varje dag och istället för långpromenader så tar jag igen lite sömn så fort jag får chansen. Därav den mer sällsynta bloggningen sista tiden, orkar knappt tänka ut nåt vettigt att skriva. Men snart så vänjer man sig väl lite och kidsen börjar förhoppningsvis sova lite mer synkat. Fram tills dess kommer jag dock fortsätta att prioritera ett snyggt utseende väääldigt lågt, vara lite mer emo än vanligt och hålla tummarna för att det snart blir inne med mörka ringar under ögonen.

Mvh/spöket


#1 / / Helena Greppe :

Haha, det har inte ens gått en månad sen du födde- det tar 1-2 år att komma ifas och då kanske du måste köra på med lite träning. 3-6 månader för att hitta rutiner som funkar i vardagen. Saker som trädgård inredning egentid och ordning kan du glömma på ett tag. På något konstigt vis så kommer du att se tillbaka på den här tiden som fantastisk. Mycket Kärlek till lilla familjen önskar mamma

#2 / / farmor:

Håller med föregående talare!