/ Gravid med Elliot / Magbilder /

Lördag på stan och gravidvecka 42

Alltså jag trodde verkligen att förra helgen skulle bli vår sista som enbarnsföräldrar. Den här killen verkar dock mer envis än storasyster, för vid det här laget var hon åtminstone på väg.

Istället för att hänga på förlossningen så passar vi på att chilla lite medan smulan åter igen har sleep over hos mormor. Vi har gjort en favorit i repris och käkat brunch följt av shopping (herregud lönehelg ju!). Den här gången hade vi dock sällskap av Joel och Josefine vilket gjorde det hela ännu trevligare.

Eftersom jag kan glömma att shoppa kläder på ett bra tag så gjorde jag det enda rätta och köpte skor och nagellack istället, måste ju stilla shoppingbegäret på nåt sätt! Sen blev det även inhandlat några fölsispresenter till smulan som faktiskt fyller TVÅ år om lite drygt en vecka. Det kan vi ju bara inte gå och glömma bort bara för att det ska komma en lillebror...om han nu behagar komma ut nån gång...

Idag har vi nämligen högtidligt gått in i gravidvecka 42!! *sliter mitt hår* snälla bebis kom ut nu, mamma orkar inte med megamagen längre. Om du kommer ut kan du få sitta i mysiga bärsjalen på utsidan av magen istället...hur mycket du vill..deal?


Nu är det i alla fall dags att vila fötterna lite och njuta av lördagskvällen, mysbelysningen är tänd och den alkoholfria ölen är öppnad, eventuellt så kommer jag roa mig med lite presentinslagning senare på sin höjd.

Trevlig helg till alla där ute!

Shoppingfynden och lördagsmyset...

#1 / / Helena greppe:

Nu är det iallafall nära och inom ngn dag är han ute- mycket spännande!