/ Gravid med Elliot /

Segt...

Äntligen har det börja hända grejer, förutom natten som varit lugn så har jag sen igårkväll haft en hel del sammandragningar med lite mer tryck i. Det tråkiga är att det inte verkar bli värre än så, gissar att jag får gå med dryga förvärkar fram till igångsättning nu. När jag började känna så här under förra graviditeten så drog det igång efter ett tag men nu verkar det segare. 

Jag märker i alla fall att kroppen gör sig redo inför förlossning då bäckenet numera är så pass uppluckrat att det nog bara är skinnet som håller ihop det. Och varje gång jag och min betongklump till mage vänder mig i sängen på nätterna så knakar det så mycket att jag tror höftkulan ska hoppa ur.

Imorgon är det i alla fall dags för överburenhetskontroll så om jag har tur får jag nån ledtråd om när en eventuell igångsättning kan tänkas bli av. Fram tills dess passar jag på att ta det lugnt...
#1 / / farmor:

Nu är det spännande!!

#2 / / lovisa:

Gud vilken kämpe du är!! Men nu måste det vara nära, så himla spännande!!