/ Elliot 0-6 månader /

Hej vardag!

Då var äntligen hela jul- och nyårskarusellen över för den här gången, ganska skönt faktiskt, förutom att pappan börjar jobba på onsdag igen och jag åter blir ensam med kidsen om dagarna. Vi har varit lediga tillsammans så länge nu att jag blivit helt slapp och förmodligen glömt bort hur man gör, börjar nästan bli lite nervös. Tur att vi kör mjukstart med tredagars-vecka innan det blir helg igen, sen återstår bara en evighet av vinter. Jag längtar så galet mycket efter vår nu, är så jäkla trött på vinterklädsterrorn det innebär när man ska ut med två små.
 
Idag har vi i alla fall plågat för lillbrorsan med sina första sprutor, det gick bra förutom att han blev cirka fyra nyanser av lila i ansiktet efter sticket och skrek en del i mitt öra, hoppas bara att det i efterskedet går lika bra som för storasyrran som inte reagerat nämnvärt på nån av sprutorna hon fått.
 
Annat som hänt under jullovet är att lillbrollan officiellt har fått sina namn, det blev lite i sista sekunden då vi inte riktigt hittat nåt bra andranamn, men typ två dagar innan deadline så fastnade vi för Lou. Så nu är han alltså officiellt en Lou Elliot.
 
Jullovets andra big deal är att smulan slutat sova middag, underbart att slippa kriga för att få henne att somna i tid mitt på dagen samt att läggningarna går ganska mycket lättare på kvällen. Visst somnar hon ibland i vagnen eller i bilen men den långa middagsvilan är alltså lagd på hyllan. Ska bli spännande att se hur det går när hon börjar föris igen nästa vecka, antar att hon kommer fortsätta sova där ett tag till, bara vänta och se.
 
Förutom ovanstående nyheter så är allt sig likt här hemma, smulan hatar fortfarande mat, mina byxor är fortfarande för små och vi är trötta ända in i märgen, men jag klagar inte så länge vi är skapligt friska vilket vi förmodligen inte är länge till, och då tänker jag klaga...

Här är lillshopparn som fyndat bilar på mellandagsrean, nöjdast i stan

#1 / / farmor:

Gobit!

#2 / / Lovisa:

Vi har också försökt köra på utan middagssovning nu.. Går ju så sjuuukt mycket lättare med läggningen på kvällen! Det här med sömnen är ju fan ett helt projekt ;)
Vad gör ni på måndag?? Såg precis på mitt schema att jag tydligen är ledig då! (händer inte ofta) Vill ni hänga kanske? Kraam!!

Svar: Ja det vill vi gärna, har inga planer då ☺ Håller tummarna för att vi inte hinner bli sjuka bara 😀
Malin Lind