/ Livet i allmänhet /

En sammanfattning

Det har ju varit lite glest med inlägg ett tag nu, anledningen är att den där mammaledigheten trots allt inte innefattade så mycket ledighet. Sömnbristhjärnan har mest varit mos och jag bestömde mig för att endast ta hand om det mest basala vilket betydde att bloggen fick vänta. Det var ganska skönt med en skrivarpaus men nu börjar det klia i fingrarna igen så jag tänkte göra ett nytt försök att få liv i den här döingen till blogg.
 
Sen sist så har det gått några månader och vi är nu inne på sista semesterdagen av fem lata veckor, så lata de kan bli med småkids åtminstone. Imorgon hägrar jobb för pappan, dagis för storbarnet och de sista veckorna av föräldraledighet för mig innan jobbstarten som går av stapeln den första september. Jag ser fram emot att börja jobba med skräckblandad förstjusning, men första två månaderna blir ändå hyfsat lugna då pappan tar över staffettpinnen hemma innan det är dags för lillen att skolas in på förskola i slutet av oktober. Då kommar han vara nääästan ett år och en månad, min bebis liksom, kommer bli asjobbigt.
 
Sommarens topp tre största händelser är att:
  • Vi har gått och gift oss och jag har därmed blivit fru Lind
  • Lillen har lärt sig gå
  • Storbarnet har slutat med blöja helt och hållet
Men bäst av allt är ändå att barnen varit friska sen slutet av juni, det är nästan så att vi glömt hur det varit, eller kanske snarare förträngt. Nu suger vi åt oss av reserande sommarvärme innan en evighet av vinterkläder, kallt väder, förkylningar och andra vidriga baciiller tar vid.
 
Går lite i lekparken ba'
 
Newlyweds med kids, kaosen är liksom en del av livet nu
 
 
Bröllistårtan jag slängde ihop
 
Det har blivit en hel del besök i Furuviksparken
 
Sen har ju faktiskt min lillebror gått och gift sig den har sommaren också, sjukt snygga var de
 
Då såg vi ut så här
 
Jag och lillebror
 
Men mest av allt har vi glidit runt i lekparken och bara tagit det lugnt