/

Snöig fredag...

Underbar dag med massor av snö...hur härligt som helst att kunna sitta inne och titta ut på snökaoset när man inte behöver ta sig nånstans...speciellt inte med bil. Är fortfarande trött som ett as mest hela tiden men idag har vi haft fredagsmys hela dagen hos bror och Monika när David varit på jobbet. Blev först bjuden på frulle (nybakade scones) sen tog vi oss faktiskt ut i snöstormen med barnvagn och allt för lite handling. Magnus tog vagnen och plogade ett spår där det var som mest med snö (för det tyckte han var den bästa vägen) medan lilltjejen sov så skönt hela vägen till ica och tillbaka,. Sedan lämnade jag henne hos sin morbror och Monika och gick upp till mig och lade mig och sov nån timme och passade även på att ta ett skönt bad. Sen när David kom hem fortsatte fredagsmyset när vi blev bjudna på både supergod kvällsmat och efterätt. Även om vi har det tufft ibland med en envis lite tjej så har vi då tur som har sån hjälp av lillebror och Monika...det är verkligen guld att bara kunna köra ner vagnen i hissen och sen gå upp och få vila lite när man är så trött att ögonen blöder och till råga på allt bli serverad mat...stort tack!...lovar att bjuda tillbaka när det är eran tur.
 
Leia har i alla fall sovit mer eller mindre hela dagen idag så nu är hon säkerligen pigg och redo för att röja hela natten igen...då är det tur att hennes pappa lovat att ta nattpasset så nu ska jag äntligen få lite sömn. Vi gjorde samma sak förra helgen att han tog ett nattpass och jag kan säga att det behövs, har sett fram emot den här natten hela veckan. Så nu ska jag försöka somna så jag orkar med morgondagen då det är dags för julkalender! (har inte följt nån sådan på flera år) och sen ska vi ta en snöig promenad ner på stan för lite caféfrulle.
Ska bli spännande att se hur mycket snö det hinner komma under natten.
 
På väg till ica...
 
Kissarna följer snökaoset från insidan...
 
Från våran balkong...
 
Leia sover sött med sin morbror under eftermiddagen...han är också helst vaken på natten så det kanske är ett släktdrag?
#1 / / Monika:

Ja, inte är det jobbigt att ha lilla sötflisan (och er såklart) här direkt, det är så roligt att kunna hjälpa till! Gentjänster i framtiden låter perfekt ;)