/ Leia 3-6 månader /

Hemlagat vs burk

Har provsmakat de burkpuréer som Leia fått hittills och jag tycker inte direkt att de är så smaskiga men det tycker tydligen hon, stackars barn som tror att det är så mat ska smaka. Tänkte först låta henne smaka en burksort med ris, potatis och broccoli idag men efter att jag provat den själv så ville jag inte ens ge nåt till Leia för den smakade bara beskt.
 
Med anledning av detta drog jag idag i alla fall till med det första egna purékoket, det blev sötpotatis och palsternacka med smör. Riktigt gott blev det, efter ha känt skillnaden så känner man sig nästan taskig som gett puré på burk innan. Ska nog försöka få till lite fler kok och frysa in, än så länge får hon ju inte äta kött så det är ju ganska enkelt att bara koka lite rotfrukter eller grönsaker och mosa ihop. Leia såg först lite äcklad ut när hon fick smaka men sen gick det ner så jag tror det blev godkänt, hon kräktes dock upp det hon ätit efter en stund så jag vet inte vad jag ska tro, kanske åt för att vara snäll. Jag tror ändå att hela matbiten kommer bli lite roligare om en månad när hon får börja smaka kött också, ska bli spännande att se vad hon tycker om det.