/

Spökhelg

Äntligen är det dags för årets skönaste helg med mitt favorittema (skräck och spöken), nämligen halloween, eller "alla helgona" som vi firar här i sverige som egentigen inte har ett dugg med den amerikanska högtiden att göra, själv tycker jag det är roligast att kombinera. Inte för att man direkt gör så mycket speciellt nu för tiden under denna "spökhelg" men alltså när man har lite äldre kids så kommer jag verkligen gå "all in" med pynt, utklädnad, läskig mat, bål med kolsyreis, spöhistorier osv. En riktig familjefest ska det bli, ska nog banne mig jobba för att det ska bli en tradition! Familjen Greppe/Linds årliga spökfest?
 
Till den svenska traditionen hör snarare ett oerhört stämningsfullt besök till kyrkogården för att tända gravljus, speciellt stämningsfullt är det att besöka kyrkokården i hemkommunen som är väldigt mysigt uppbyggd (om man nu kan säga så om kyrkogårdar) med lite varierande landskap med kullar, skogsdungar och en minneslund. Och det är som bäst att gå dit nu innan snön kommit så det blir extra mörkt.
 
Idag drar i alla fall smulan och jag till just barndomshemmet för att träffa familj och bonusfamilj, ska bli skönt att rasta barnet lite som efter sjukdom nu nästan klättrar på väggarna här hemma. Får se om jag åtminstone kan övertala nån att se nån gammal goding till skräckfilm med mig så här på självaste halloween.
 
 
 
 
 
 
#1 / / ingrid-farmor:

Heja Buster eller...

#2 / / Monika :

Vi ansluter oss gärna till den traditionen!

#3 / / vivianne treschow:

Tårtan ser sjukt god ut!