/ Leia 0-3 månader /

Vill bara sova...

Alltså hur kan barnet bara sova sämre och sämre för varje natt, känns som att hon slutat sova på natten helt och hållet. Jag trodde väl heller aldrig att hela ens värld kunde kretsa runt sömn. Sitter nu i soffan med rödsprängda ögon, stirrande blick och rinnande näsa och undrar om man nånsin kommer orka ta sig utanför dörren igen eller om man kommer växa fast här i soffan före dess. Barnet har självklart somnat och snarkar gott här i mitt knä, att hålla vaken dagtid har ju inte funkat förut men nu vette fan om man inte ska testa lite smått ändå...det kan ju inte bli sämre liksom. Om jag inte får sova på nätterna snart så kommer jag sova mig igenom hela julen...och det vore ju utomordentligt tråkigt. Och ja jag vet att jag ska sova när barnet sover och tro mig jag försöker...men det är helt enkelt skitsvårt för mig att sova på beställning hur trött jag än är...blir bara stressad.
 
Ska försöka rycka upp mig nu och eventuellt komma ut på promenad men förkylningen gör att det ine känns så lockande att vara ute i friska luften just nu, kanske ska stanna inne och julpynta istället...
 
Leia sover gott hos mamma dagtid...
#1 / / helena greppe:

Kanske Pappa David,morbror Magnus eller moster Monika kan gå ut och dra lite barnvagn så mamma Malin får sova, åtminstonde i helgen när de inte jobbar. Mormor Helena kan hjälpa till i helgen/Kram

Svar: Magnus och Monika är hemma imorgon så jag ska vara där lite med Leia när David är på jobbet, sen får David ta en natt i helgen, men sen när du är ledig kommer jag gärna med Leia och sover hos er!
Malin Lind

#2 / / mathilda:

Vännen...låter verkligen tärande...förstår att varje v känns som månader. Vad ger de för råd på bvc?
Kramar

Svar: sist jag var på bvc var det inte så här jobbigt...vet bara inte hur jag ska få till det för hon sover länge på dagen, kan sova sex-sju timmar i sträck då, svårt att vända på dygnet för en sån liten.
Malin Lind