/ Leia 1-2 år /

Butternutpaj!

Idag har vi mest varit hemma och såsat, vilar ut det sista av förkylningen tillsammans med pappan som varit hemma från jobbet idag. Eftersom det fanns ett par extra barnpassarhänder i hemmet så passade jag på att baka lite höstpaj. Det blev en pumpapaj gjord på butternutpumpa nu så här till halloween och allt, riktigt god blev den med en lite julig touch med tanke på kryddningen (pepparkaka).
 
 
 
Annars så är livet lite upp och ner just nu, det blir inte alltid som man tänkt sig, men jag är glad att jag har min lilla lillstrumpa som gör att man håller fötterna på jorden och är sysselsatt mest hela tiden. Vad gjorde vi utan dig?
 
 
 
 
 
#1 / / ingrid-farmor:

Lill-David bland höstlöven! Det värmer i farmorshjärtat.

#2 / / Anneli *barntipsbloggen*:

Recept?:)

Svar: Använde receptet på amerikansk pumpapaj från arla.se. Men jag bytte ut kryddorna mot tre tsk pepparkakskrydda och istället för att koka pumpan halverade jag den och lade på en ugnsplåt med den platta sidan neråt och folie över och rostade i ugnen i en timme.
Malin Lind