/

Slut på jul och glamour

Tack och lov! Visst har det varit mysigt att få umgås med familjen och allt det där men det finns ändå nånting med att fira jul med småbarn på bortaplan som får det att kännas lite mindre jobbigt att jag troligtvis kommer jobba nästa jul. När jag tänker tillbaka på de jular jag har jobbat så har de inneburit galet mycket mer vila och lugn och ro än vad julen med en tvååring och en tre-månaders bjudit på vid närmare eftertanke. 

Att åka på julturné med kidsen har inneburit några dagar med övertrötta barn som varken låter sina föräldrar sova eller äta upp maten. Jag hade från början ambitioner att även det nya året skulle firas in nån annanstans men nu känner jag mig mer än nöjd med att "fira" hemma med chips och dip framför tvn och somna före tolvslaget.

Alltså varenda gnutta glamour man nånsin hade i sitt liv försvinner liksom i samma ögonblick som man klämmer ut sin förstfödda, i alla fall för några år framöver. Från att ha stått framför spegeln iförd välsittande kläder och gjort sig fin inför fest med nån nygjord spotifylista spelandes i bakgrunden till att stå på förlossningens sjukhustoalett och desperat försöka sminka bort de värsta påsarna under ögonen iförd nätbyxor och blöja inför hemgång med barn nummer två. Vad hände liksom?

Hursomhelst så är det skönt att vara tillbaka i hemmets trygga vrå trots vetskapen om att nyårsafton antagligen kommer firas till soundtracket till "bilar 2" medan den här mamman förmodligen sportar skönaste mjukisbrallan och senaste bebiskräkan på armen som enda accessoar. 
#1 / / farmor:

GOTT NYTT ÅR! Och kram på er inför ett positivt 2015.