/

Winter is coming

Vabruari my ass, snarare vab-oktober-till-maj. Bara att ladda astmainhalatorn och bunkra upp med nässpray och koksaltlösningar för är det nåt jag har upptäckt sedan jag blev mamma så är det att vintrarna känns ungefär lika långa och härliga som i "game of thrones" för tiden. Sedan lillebror kom till världen i början av oktober så är nu båda kidsen förkylda för fjärde gången. Visst är det otroligt skönt att smulan får gå till föris sina femton timmar i veckan men nu tror jag nog hon får vara hemma de resterande veckorna fram till jul så vi slipper sitta isolerade i lägenheten när alla andra julmyser, det kändes eländigt nog att missa midsommar.
 
Frågan är bara vad vi ska hitta på under dessa två veckor som är kvar tills alla andra blir lediga, att hitta på inomhusaktiviteter med en tvååring och en bebis är inte alltid det lättaste. Håller tummarna för lite snö så att vi kan leka ute snart eftersom jag inte riktigt är överens med det gråregniga vädret vi välsignats med hittills. Gud vad jag längtar till att smulan blir stor nog för att vilja titta på film och inte bara "bilar", är så sjukt less på blixten mcqueen och bärgarn nu så jag kan spy.
 
Jag gissar att det kommer bli en hel del bada badkar och spela ipad de närmaste veckorna, annat vi brukar göra är måla med vattenförg, leka med trolldeg, bygga med lego och köra tåg, men sen då? Måste nog googla lite för inspiration för den här veckan blir vi nog mest inne med smulans förkylningsastma som spökar.
 
Till råga på allt så började vi redan igår med vara inne större delen av dagen så vi har avverkat några inneaktiviteter. Hittills är åtminstone ungarna vid gott mod trots hosta och snoriga näsor.
 
 
 
 
 
 
Det nu man börjar längta tillbaks lite till sommaren när vi kunde vara ute och titta på sniglar en hel förmiddag och slapp vinterklädsterrorn inför varje promenad.
 
 
 
 
 
#1 / / Helena Greppe :

Härliga bilder- längtar efter småälsklingarna