/ Livet i allmänhet / The småbarnsår /

Äntligen vardag!

Äntligen är föris igång på riktigt, inget mer 8-11 tjafs, idag är det gamla hederliga 9-14 som gäller. Ena barnet är alltså inte hemma och det andra har nyss somnat, själv ska jag äta mat i lugn och ro, kanske dricka en kopp te och ta en chokladbit och sen vila. Sen när förisdagen är slut ska jag och lillbrollan skjutsa stora barnet till mormor, tror både barnet och jag behöver lite miljöombyte, igår var hon så trött efter allt tjafs och gnäll under eftermiddagen att hon somnade i soffan strax innan fem och sov till halv sex imorse. Detta med endast ett par korta vakenstunder under kvällen då vi föräldrar i ren desperation försökte hålla henne vaken då vi såg framför oss hur hon annars skulle göra morgon långt innan gryningen. Vi var dock inte så framgångsrika i våra försök och tydligen behövde hon alltså den extra sömnen. Själv skulle jag kunna sova i ett år känns det som, men får nog nöja mig med en halvtimme i bästa fall, man får vara glad för det lilla.