/ Livet i allmänhet / The småbarnsår /

Hej då semestern = hej då hälsan!

Det ante mig att lagom till dagisstart är det även förkylningsstart. Nu väntar alltså ytterligare en höst, vinter och vår i snorets tecken. Och jag som såg framför mig att vi skulle få njuta lite av det fina vädret som tydligen håller i sig och att ungarna skulle få bada lite. Istället sitter vi hemma och inhalerar och snyter oss.
 
Nu är det snart dags för helg åtminstone, nedräkningen har startat men det känns fortfarande som att det är många långa timmar kvar. Får man tycka att det är skittråkigt att som ensam vuxen vara hemma och leka med barnen hela dagarna? Jag tror jag gör det i alla fall. Det kan vara superhärligt att hänga i lekparker hela dagen om man man är minst två vuxna utöver barnen men att gå ut ensam med kidsen innebär oftast en tvååring som vill ha hjälp med allt och ingenting samtidigt som bebis passar på att skyffla in stenar, fimpar, glasbitar och what not i munnen. Och nämner man att det är dags att gå hem blir det världskrig och slutar med att man får dra vagnen plus bära ett barn samtidigt. 
 
Herregud vad jag vill ha semester igen!!