/ Livet i allmänhet /

Serietips x2

Jag sträcktittade på en grym dramaserie tidigt i sommar så jag tänkte att jag skulle dela med mig så att fler kan få chans att se den. För den som har netflix så går det att titta där. Serien heter Bloodline och handlar om en familj med vuxna syskon vars föräldrar äger och driver ett hotell i Florida. Plötsligt börjar mörka familjehemligheter nystas upp när äldsta brodern Danny dyker upp. Det är inte mycket action i den här serien, men den har bra skådisar, snygga landskap och känns välgjord. Sen har den även en grym introlåt. Jag rekommenderar starkt att titta på den här pärlan. Än så länge finns bara en säsong men en till är på g under nästa år.
 
 
En annan serie jag tänkte tipsa om är Fear the walking dead som är en spin off på The walking dead men skillnade är att den här serien utspelar sig under tiden "zombiesmittan" sprider sig i världen istället för efter att det redan hänt som i The walking dead. Den nya vinkeln på zombietemat skapar en helt annan spänning eftersom ingen egentligen vet vad de tampas med och knappast räknar med att möta en zombie i varje mörk vrå. Än har bara det extra långa pilotavsnittet visats men jag hoppas resten av serien håller samma kvalitet.