/

Hej från småbarnsdimman!

Än så länge lever vi...med nöd och näppe. Småbarnsliv mitt i vintern bland snöhögar, vinterklädsterror och förkylningsvirus är inte riktigt min kopp med te, vi håller våra huvuden över vattenytan och hoppas att våren kommer tidigt i år och att barnen snart börjar sova om nätterna. Alltså jag har aldrig känt mig så sliten förut, att gå och shoppa kan man ju glömma så alla kläder sitter fel, påsarna under ögonen liknar mer icakassar vid det här laget och håret fullkomligt rasar av mig. Att bli väckt flera gånger per natt och sedan tvingas gå upp klockan 04 är helt sinnessjukt. Att vila på dagtid är bara att glömma, är stora tjejen hemma blir hon vansinnig om jag lägger mig ner och när hon är på förskolan så har lillebror sin vakenperiod...gaaah!!
 
Ungarna växer i alla fall, det senaste är att lillebror börjat med smakisar och även upptäckt att storasyrran är cirka roligast i hela världen och skrattar gärna högljutt när hon öser. Storasyrran har i sin tur kommit underfund med att det är sjukt roligt att sjunga, "bäbä lammet" och "hejja bamse" går till exempel varma här hemma. Annat hon börjat med är att svära, mitt i bamsepusslet kan hon dra till med ett "faaan mamma", frågan är bara hur ofta hon säger det på förskolan? Vad hon däremot inte gör är att äta, jag hoppas innerligt att lillebror kommer tycka om mat i framtiden, igår drack hon välling till kvällsmat och idag åt hon broccoli och mariekex till lunch.
 
Men TGIF!...jag såg verkligen fram emot att  lägga ungarna tidigt, slänga mig i soffan och äta chips och mögelost...ända tills jag blev förkyld och upptäckte att både smak- och luktsinne kompromissats kraftigt. Hittills har jag bommat en full bajsblöja och en läckande ölflaska. Och när jag tjuvsmakade på fredagsgodiset smakade det...sött!?!! Alltså jag kan ju lika gärna äta några nävar strösocker direkt ur paketet...BESVIKELSEN!!! Jaja, bättre lycka nästa gång, nu är det i alla fall HELG!
 
Gröttestaren
 
 
 
#1 / / Helena greppe:

Haha, underbart inlägg, jag tror inte att du är ensam. Jag tycker att ni är världens gulligaste familj- bara lite trötta- kämpa vidare! Vi hämtar leia nån dag i helgen/ kram mamma

#2 / / Mathilda:

Hejsan. Ja vi får alla lida ihop när det kommer till sömnbristen...hua!tur du har din familj som ställer upp och avlastar lite ibland.
det blir bättre och dessförinnan får man hinna orka njua av vpra fantastiska barn. Vi får ses snart tycker jag, saknar er!

Svar: Ja jag vill så gärna träffa er snart, var alldeles för länge sen!
Malin Lind