/ Elliot 0-6 månader /

Ensamma hemma

Det kändes ovanligt tyst och lite tomt här hemma efter att vi lämnat stora barnet på föris för första gången på över tre veckor. Samtidigt har det varit skönt att bara kunna ta det lugnt här hemma utan att behöva aktivera nån precis hela tiden, än så länge är lillebror mer än nöjd över att få titta på när jag äter eller hänger tvätt, men snart blir det väl ändring på det. Han är en hejare på att sitta upp och greja med saker nu, och allt han kommer åt ska så klart stoppas i munnen. Gamla antilop-stolen är numera perfekt i korta stunder så att även den minsta familjemedlemmen kan få komma upp i våran höjd.
 
Nu sover båda kidsen efter hämtning av den stora, verkar varit en hård första dag, gissar att det kommer dröja till efter sommaren innan hon klarar sig utan middagsvilan på förskolan och det är väl helt okej. Det drygaste är att jag inte vet hur jag ska frakta den lilla fram och tillbaka när jag måste ha med sovvagnen. Även om jag vågade lämna den där så går det inte när smulan sover stenhårt vid varje hämtning, trots att vi bor ett stenkast från förskolan så börjar lillbrorsan bli lite tung att bära i mjukliften samtidigt som jag drar vagnen med en sovande storasyster i. Får väl slänga ner honom i varukorgen eller nåt, den är ju ändå ganska rymlig.
 
Nej nu måste jag försöka få liv i barnet så att vi kan fika lite...
 
 
 
Vad vi har gjort idag = ingenting...