/

Godmorgon! (för en gångs skull)

Efter att ett antal nätter präglats av tusentals uppvak och nattskräck dels till följd av sjukdom så kändes det riktigt lyxigt att senaste natten endast bjudit på ETT!?!! uppvak var av ungarna med följande uppstigning i sällskap av endast den äldsta klockan 05. Känner mig ju riktigt utvilad i jämförelse, är inte ens varken arg, irriterad eller ledsen. För alltså herregud vad vidrigt det är att inte få sova under en längre period, det är inte bara vid trevliga händelser som känslorna kan vara "all over the place", sömnbristen gör ju att man blir både lite schizofren och manodepressiv på samma gång. Utan tillräckligt med sömn i kroppen känner jag mig mer som draken Smaug som blir väckt och drar i väg och eldar upp en hel by än som en mysig mamma om morgnarna.
 
Nu inväntar vi bara att öppna föris ska slå upp portarna samtidigt som jag håller tummarna för att den tidiga uppstigningen ska generera en härlig middagssovning efter besöket eftersom hoppet är det sista som överger en.
 
Jag utan sömn
 
För att det är fredag idag!
#1 / / farmor:

Smarrit!!