/ Elliot 0-6 månader /

Insnöade och trötta

Eller inte riktigt kanske men med drygt tre decimeter oplogad nysnö och pågående "snöstorm" som blåste i sidled så var det inte direkt aktuellt att ta ut vagnen. Stora barnet fick dock komma ut ett par svängar, första omgången låg hon mest i snön och skrek men andra omgången var det tydligen roligt att åka bob trots att hon hittills VÄGRAT sätta sig på både bob och pulka. Dagens andra skräll var att hon åt lunch med oss och det var varken korv, köttbullar eller pannkaka som bjöds utan laxbiffar, det tillhörande moset var dock endast intressant så länge det serverades på tesked gång på gång medans hon kutade runt innan vi satt oss till bords, men det kändes stort nog. Jag vet, jag kan inte sluta tjata om ungarnas matvanor men sen vi blev föräldrar så är detta ämne på topp fem-listan över vad som bekymrar oss mest.
 
Annars har vi mest ägnat oss åt inomhusaktiviteter idag, de första fyra vakna timmarna spenderades dock i nån sorts vindögd uppgivenhet med en hjärna som kändes som mos. Jag kommer ALDRIG vänja mig med att behöva gå upp klockan 05 på vintern, det blir ju för fasiken aldrig ljust ute nån gång. Man är så trött att man vill grina och kräkas samtidigt och så måste man sitta uppe och titta på mamma mu och lägga bamsepussel i fyra timmar samtidigt som tvååringen klättrar fram och tillbaka över en och bebisen kräks på en. Sen när man vaknar till liv så brukar det kännas bättre men de första timmarna är inte min favorittid på dygnet alltså.
 
Har även försökt testa nya kameran lite men jag längtar tills det går att fota ute utan att frysa fingrarna av sig. Här kommer några bilder i alla fall.
 
 
 
Lillebror sitter riktigt bra i bumbon nu, men helst vill han stå, och stå och stå och stå...
 
 
Pusslat med stora barnet, hon lägger ihop några bitar på måfå och säger "bra neja!"
 
 
 
 
Trolldeg, billigt nöje som håller barn sysselsatta ett tag