/

Hemmavecka

Den här veckan har vi skippat föris på grund av snoriga och hostiga (men ändå sjukt pigga som vanligt) ungar. Det är alltid en utmaning att fylla dagen med roliga aktiviteter så att båda barnen förblir nöjda utan att bli övertrötta men det har ändå gått hyfsat. Jag kan dock inte låta bli att sura över det kalla vädret, snälla låt oss slippa vantar och overaller snaaart! Dessutom håller jag på att frysa ihjäl varje gång jag blir ståendes framför en lekpark i mer än fem minuter. 

Inne kan man åtminstone alltid roa sig med att bada barn. Jag tror storbarnet plaskade runt i badkaret i en och en halv timme, måste hunnit bli riktigt ren på den tiden. Lillbrollan fick nöja sig med några minuter då han gjorde sitt bästa för att skyffla in så mycket skum som möjligt i munnen. Det spelar dock ingen roll hur mycket man tvagar de små lortgrisarna så har nån av dem ändå lyckats måla sig själv med nån form av fängelsetatuering minuten efter...



Ju äldre lillkillen blir desto roligare är det ändå att vara hemma med båda barnen när man märker att de får mer och mer utbyte av varandra och kan göra lite mer saker ihop. Att sitta på storasyrrans rum och leka med alla grejer är ju askul, där kan vi sitta alla tre och plocka en bra stund. Sen älskar jag hela blw grejen också, det är ju underbart att vi redan kan sitta och äta tillsammans även om den minsta mest smakar på grejer än så länge, men oftast finns det nånting av det vi äter som han kan gnaga på så man slipper ju besväret med att koka och mosa bebismat. Det vore ändå ganska skönt om tungviktaren till bebis kunde börja ta sig fram själv snart för min rygg börjar tycka illa om de extra 8+ kilon jag kånkar runt på som ska slänga sig hit och dit hela tiden. Han verkar tyvärr inte ha så bråttom då han inte ens vänder sig själv än. Jag älskar dock de gosiga bebisbenen så de får han gärna behålla ett tag. 

Här hade han åtminstone lyckats ramla/rulla en liiiten bit från att ha suttit i sitt lilla kuddhörn

Imorgon får vi se hur alla mår, eventuellt finns det en liten chans att det blir föris, skulle vara skönt att få sitta ner en liten stund, visst är det mysigt att ha ungarna hemma men såå slitigt också. Jag är så opysslig av mig så är det dåligt väder så är man körd på en gång.

Nu ska jag i alla fall njuta av sista timmen egentid innan läggdags som numera endast passerar 21:00 på egen risk...
#1 / / Helena greppe:

Härliga bilder på Småälsklingarna