/

Gårdagens


Det var en trött familj som tog sig igenom söndagen. Storbarnet har på senaste tiden gjort det till sitt life mission att få lillebror att gråta så många gånger som möjligt per dag, börjar bli tröttsamt, plus att vi var rätt trötta efter allt födelsedagsfirande. Höjdpunkterna från söndagen var ändå den soliga eftermiddagspromenaden och legobyggandet under lillbrollans nap. Den blivande treåringen hade nämligen önskat sig lego och vi kände att det var dags för riktigt lego nu. Och vilken hit det var, lego var ju hur kul som helst, synd bara att treåringen skulle vara med och förstöra mina byggen, nästa gång ska jag bygga ensam...

Hur som helst så var det en utmärkt och lagom tyst aktivitet att ägna sig åt när lillen sover middag. Och ingen hinner tröttna eftersom man kan ägna sig åt det max 1-2 timmar per dag då han som älskar att äta små saker från golvet sover.

Det hände faktiskt en rolig sak till och det var att min egen lillebror och Monika drog med mig på bio på kvällen. Det blev en efterlängtad film, nämligen "The Martian" och jag blev inte besviken, spännande rymdfilm helt enkelt! Älskar verkligen att gå på bio, hoppas det blir av snart igen...



#1 / / Monkan:

Tyckte ändå att det skulle komma en del bra filmer framöver, så nu rullar vi igång biosäsongen helt enkelt :D (och världens största grattis till världens bästa treåring idag <3)

Svar: Sounds like a plan! Tack//Leia ☺
Malin Lind