/

Frikkin sovmorgon!!


Wohoo! Äntligen blev det helg och jag är ledig i hela fem dagar. Igår efter jobbet planerade jag en skön kväll i soffan med lite godis och tv-serier. Efter en halvtimmes egentid bestämde sig dock lillebror för att han nog vid närmare eftertanke inte alls ville sova utan hellre hänga med morsan. Ett tag var det faktiskt ganska mysigt när han mest ville vara i famnen eller gick med på att ligga nerbäddad i soffan och titta på Narcos 👈 (obs! svinbra serie) med mig. Efter ett par timmar började dock barnet gå helt bananas så då fick han hoppa i säng.


Idag firades helgen in med sovmorgon...what!?!! Jag är fortfarande i chock, storbarnet kom och kröp ner under mitt täcke vid halv sex snåret och klev inte upp förrän halv åtta, alltså 07:30!! Typiskt bra grej hon börjat med det där med att hon lägger sig hos oss och somnar om, helt sjukt dock!

Nu ska vi bara klura ut vad vi ska göra av den här regniga dagen, hittills har vi (läs föräldrarna) ätit blåbärspannkakor, barnen tyckte tydligen endast att de dög till att dekorera golvet med och krävde sedan välling i vanlig ordning. Skyll er själva att ni inte fattar vad som är gott, mer pannkaka åt mig liksom.

Men nu är det i alla fall helg!
#1 / / Helena greppe:

Härligt Malin ! Fina bilder👍