/

Ledig Torsdag

Idag blir det en skön slappardag innan jobbhelgen drar igång. Det kan behövas lite återhämtning efter gårdagens jobbpass, jäklar vad det är mycket att göra och självklart ska allt göras samtidigt och fort ska det gå! Men jag kan ändå inte låta bli att faktiskt tycka om att jobba som sjuksköterska. Tänk vad roligt det skulle kunna vara om det fanns lite mer resurser och lite mer personal, men det kan man väl bara drömma om. Det värsta är ju egentligen att man måste jobba så mycket helger, det skulle jag gärna slippa.

Annars gillar jag verkligen det här med att ha en hemmaman nu innan David börjar jobba igen, det är ju grymt att komma hem efter jobbet och maten oftast redan är klar. Man kommer ju undan hela den här "hell hour" grejen och kan bara sätta sig ner och äta och sen mysa med ungarna tills läggdags. Jag märker dock att jag är tröttare på kvällarna efter att ha jobbat, hjärnan får jobba mer om dagarna men jag blir trött på ett skönt sätt, istället för sluta skrik i mitt öra innan jag hoppar från balkongen-trött som många gånger annars.

Nu är det i alla fall het klart att Lillen ska få börja på samma föris som syrran så det är vi jäkligt glada för. Det blir ju som nån form av light-inskolning när han följer med dit och hämtar och lämnar varje dag och får hälsa på alla. Sen gör det ju som sagt hela livet smidigare för oss att kunna hämta och lämna kidsen på samma ställe. Och smidigt är ju det man alltid strävar efter som småbarnsförälder så high five på den!

På väg till jobbet en kylig och dimmig onsdagsmorgon

#1 / / Lovisa:

Åh, nästan så jag också vill tillbaka när jag läser ;) Hojta när allt lugnat sig lite och du har en ledig sysslolös dag, då lär ni komma och hälsa på ❤️

Svar: Ja jag saknar dig där på avdelningen! På måndag är jag ledig så då kan vi komma och hälsa på om ni är hemma, annars är jag ledig från 18-22/9 också. Är supernyfiken på hur ni bor nu 😀
Malin Lind